neděle 29. července 2012

Khador Warcaster ?


Vsem Grammar Nazzis a Pozdnim narodnim obrozencum, prominte ! ja to cestine nedelam naschval !

Nedavno jsem dostal otazku, jakeho castera bych doporucil pro zacinajici generaly naseho uzasneho Khadorskeho imperia.
Odpoved byla vcelku jasna. I po delsi uvaze na dane tema ji shledavam nejspravnejsi.
Toho, ktery se nejvic libi !
 Ovsem tohle je odpoved pro zacinajiciho hrace ne moc presvedcive znejici, a tak
 se ji pokusim trosku rozvest.

Prvni bych rad zminil trio casteru, kteri jsou podle mne nejvice uzivatelsky privetivi a dale potom rozvedl,
proc i presto nepovazuju za uplne jasnou volbu na doporuceni zacatecnikovi.

 Komandat Irusk (pIrusk)
Prvotni inkarnace naseho milovaneho velitele Gurvalda. Velika vyhoda Gurvalda je
v tom, ze je to caster, ktery funguje temer v jakemkoliv listu.
Feat potom urcite patri k tem lepsim. Sice to neni jeden z tech, co bouchnete a oponentovi
se zacne borit jeho svet pod rukama, ale je to feat, ktery vzdycky najde dobre vyuziti.
Osobni nazor je, ze se s nim nevyplati prilis setrit a klidne ho bouchnout jen pro Fearless a 3+tough
a dorucit tak co nejvetsi pocet jednotek do threat range, popripade absorbovat nepratelsky charge za
cenu par modelu v kole, ktere by jinak bylo pro vase rady devastujici i za cenu toho, ze prijdete o vyborny +2/+2 bonus k utokum.
Jeho spelldeck nabizi IRON FLESH, coz je kouzlo definujici Khador. Valna vetsina nasich
hranejsich casteru oplyva timto kouzlem a proto je dulezite se s nim szit a naucit se ho vyuzivat co nejdrive.
Dale pak SUPERIORITY, coz az do prichodu Vladimira byl nejlepsi nam dostupny 'jack buff;
+2spd dava rychlost 6, coz je standartni rychlost nasich jednotek a tudiz pomaha resit nejcastejsi problem,
a to sice ze uz jste davno v sobe, ale vas jack dobehne nejdrive pristi kolo, protoze se plizi rychlosti
8 palcu za kolo a +2mat dava povetsinou MAT 8, ktere rika, ze vasich 9 tun poctiveho zeleza zvladne
trefit i nepratelske bakelitkary s def 12-13 bez boostu, coz je obzvlaste dulezite napriklad u
Juggernauta, jelikoz chcete utracet focus za dalsi rany velkou sekerou misto boostovani hitu.
BATTLE LUST extra kostka na melee damage, kdo by tomu mohl rict ne ? A Fearless taky umi byt uzitecnejsi, nez se na
prvni pohled zda. Problemem je kratka range (6) a vysoka cena (3). Nejcastejsim resenim je
pokempit zbyvajici focus, aby to nebylo to posledni co udelate a neni spatne ani zvazit,
zda se nenajdou 2 bodiky na attachment v podobe Wishnailera.
Deck potom finishuji tri situacni kouzla.
U Gurvalda bych jen rad poznamenal ze neni dobre pozapominat na jeho defenzivni staty,
slabych 15/15 a 17boxu a ne moc velka range kouzel dost casto znamena, ze povetsinou chcete stat na kopci/za zdi a
leckdy si dat preventivni iron flesh a nesnazit se za kazdou cenu utratit vsechen focus.
Ovsem stejne tak nezapominat ze 15+4(zed)+3(if) dela 22DEF, coz je extremne obtizne zasahnout a leckdy
se oponent necha nachytat a venuje spousty zdroju do toho, aby zjistil, ze ikdyz pulka armady na Gurvalda vystrelila,
tak sance na jeho smrt nebyla valna. Diky tomu ho ted mate tam, kde chcete.

 Orzsus Zoktavir, the Butcher of Khardov (pButcher)*
Tak moc primocary, jak to je jde, 20Boxu, 18ARM MAT9 PS16 wpn master.
Co si stoupne pred butchera, to tam nejspis pristi kolo nebude.
Feat, kostka pro vsechny ! Jednoduche, brutalni, krasne.
IRON FLESH, protoze kazdy spravny khadorec je netrefitelny ninja.
FURY, +3DMG za 1DEF, super pokud mate bud jednotky ktere maji vysoky arm (Iron Fang).
Ale urcite vyborne treba i pro Assasiny, ktere -1def posle na 15DEF, coz je porad elitni defence pechota
vymenou za partu RAT9 PS 15 panacku (v gangu).
FULL THROTTLE je vskutku zajimavy kus, otevirajici dvere pro khador ne moc castych krajin
'jack heavy listu, charge + boost na atack  rikaji, ze vase stadecko juggernautu nekam dobehne
a neco mozna i trefi a snad i neco zabije. Pod odpalenym featem by mela sada PS19+4d6 ledacos pocuchat.
Deck uzavira OBLITERATION, jakozto pekna situacni kapesni atomovka.

 Vladimir Tzepesci, The Dark Prince (pVlad)
Princ Umbreysky je pravdepodobne k chybam ten nejtolerantnejsi caster.
Feat, Double Speed a Free charge pro battlegrupu. Kombinace Featu a toho, ze ve standartnim kole
vlada sedi na 3 nevyuzitych focusech, mu dava moznost prinest na pole trosku vice zeleza. Nejcasteji
doplnit 2-3kusy.
Vladovym signature spelem jsou SIGNS&PORTENTS tj.+kostka a nejmensi pryc vsemu v jeho controlu na vsechny utoky.
Prakticky za 4 Focusy, +2ATK DMG vsemu. Tady stoji za zmineni predevsim to, ze je to jeden z mala efektivnich buffu pro sola, tudiz z nej
vyborne profituji Manhunteri s Yurim, Kayazi Eliminator, Fenris. Take je to jedna z mala cest, jak buffnout na kouzla imunni Doom Reavery,
jelikoz SnP neciluje.
WIND WALL je uzitecnym toolem pro dopraveni modelu do bojiste. V pripade, ze oponent strili hodne, ale ne-magicky (coz je sice ukaz vzacny, ale lepsi nez dratem do oka).
BLOOD OF THE KINGS, dalsi z jeho "signature abilit" zmeni vladu ve slusne monstrum. Vyhodou proti napriklad pro Menoth typickemu Engine of Destruction, je, ze Krev Kralu neopomina
ani defensivni stranku veci. Takze pomerne beznym scenarem je, ze si s oponentem zacnete pomerne rychle menit velke mnozstvi modelu diky SnP. V momente, kdy ze stolu vymizi klicove kusy,
Vlada nakopne Blood, rozebehne se k nepratelskemu casterovi a umlati ho. Jelikoz oponent nema dostatek "hard hitting units .)" na to, aby ho zabil.

To by byli tri nejvice user friendly casteri. Ke zbytku se nejdriv hodi uvest, ze mym obecnym nahledem na celou frakci je :

nejspise nejcastejsi komentar, ktery ke khadoru od khadorcu uslysite je : "Prisel jsem kvuli jackum, zustal jsem tu kvuli pechote."
Kadorsky jack, 9tun solidni oceli, zadne super pokrocile udelatka buh vi, k cemu jako v cygnaru,
                                   zadne stitove pole jako u elfu,
                                   zadna hypersprintujici ninja plastova masina jako u cryxu,
                                   zadna parta zpivajichch hipiku, povzbuzujici vase Masiny na Bolest.
Jen spousta co nejsilnejsiho platovani, velka sekera, popripade bombarda plazici se vstric vasim nepratelum.                                
Zni to vsechno uzasne, ale zahy narazite na nektere zakladni principy WarmaHord, a to ze warmachine jakozto system pracujici s warcasterem a focusem
vam predurcuji, ze warjacku nemuzete hrat nekonecne mnozstvi, naopak vetsinou mnozstvi pomerne male. Ano, jiste jsou tu casteri jako Karchev, Montenebra, Kraye,
kde zakladem jejich listu byva jejich Battlegroup. Ovsem tito casteri maji nejaka, at uz zabudovane ability, ci kouzla pracujici pro celou battlegroupu, ktere
vam umozni mechaniku focusu obejit. Ovsem velka cast casteru takovyto trik k dispozici nema. Vetsina casteru obvykle ma batlegroup obsahujici 1-3 jacky.
Ma teorie o ARM vs DEF (ano moje, o obecne se spousta lidi hada a este dlouho hadat bude) zni tak, ze jelikoz rozdily mezi PS a MAT jsou znacne (odhadem se bavime o prumernem MAT/RAT 7 a PS 12)
oproti (DEF 12-15 a ARM 16-19), vychazi defence jakozto silnejsi stat. Jeste o neco lepe u pechoty, ktera byva single woundova, a tim padem oba staty maji stejny vysledny efekt.
O neco mene potom u jacku, kteri vetsinou dostavaji bud spousty ran nebo rany s vysokym PS. Sila armoru pak tkvi v poctu, jelikoz
reseni spousty ci malo high def low arm pechoty je stale stejne (blasty),kdezto reseni spousty high armor low def pechoty je vetsi mnozstvi utoku s vysokym PS, cehoz se nedosahuje uplne snadno.
Bohuzel vetsina khadorskych jacku je koncipovana na zaklade vysokeho ARM a vetsina casteru je koncipovana na zaklade situacnich kouzel a buffu pro jednotky .
Zatimco nase pechota se pysni defense 14/15/16 a vetsina casteru ma k dispozici IF, ktere produkuje hodne tel s opravdu vysokou DEF.
V kombinaci s tim, ze khador nema k dispozici lehke jacky, ale ma naopak opravdu velmi kvalitni kusy na poli charakterovych jacku, coz vede vetsinou k tomu, ze
listy obsahuji 1-2jacky, kteri, pokud se nakrmi focusem, se povetsinou meni efektivneji za nepratelske (model ku modelu). Tim vznika prostor pro velke mnozstvi kvalitni pechoty.

The (Old Witch) of Khador 
Zevanna je urcite jednim z casteru, kteri vetsine lidi po prolistovani pravidly zustanou v pameti.
Soucasne je to jeden z pravdepodobne nejoblibenejich, pokud ne ten nejoblibenejsi, Khadorsky kaster, protoze kdo jeji triky
jednou okusi, tak se chaloupky na kuri nozce vzdat chtit nikdy nebude.
Old Witch se hraje celkem vyrazne jinak od klasickych casteru. Jelikoz neposkytuje podporu svym modelum v podobe cisel, ale
radeji v podobe board controlu. OWoK ma jakozto jediny Khadorsky caster pristup k jedne z dle meho nazoru nejzabavnejsich veci v
cele WM a to Arc Node. Jeji verna chaloupka Scrapjack je navic i necekane kombatne potentni a az nechutne mobilni.
Rychly prulet schopnostmi ... Augury, cela batlegrupa vidi skrz cloudy a lesy. Jejimi standartnimi partnery jsou Behemoth a Spriggan.
Pro Behemotha s range 14 je moznost strilet do lesa/prez les celkem casto vyuzivana, Sprigannovi potom pride vhod moznost
videt skrz cloudy, protoze tam muze umistit flare na klicove modely, a tim i zbytek armady vidi skrz cloudy, ktere vam jinak ve vetsim poctu
umi zneprijemnit zivot jako malo co. Great power ... 3upkeepy, temer vzdy budete alespon jeden udrzovat, takze efektivne vlastne +1 focus.
UNSEEN PATH dela se Zevanny necekane mobilniho castera, ktery umi preskakovat z jedne strany na druhou, a tak omezit oponentovy pokusy o assasinaci
a soucasne byt tam kde je zrovna potreba, ci zachranit scrapjacka. Avatar of slaughter dela ze scrapjacka vrahouna neelitni pechoty
a navic se da seslat i na Zevannu, ktera pak treba kdyz je nejhur, muze i neco zmlatit.
Vrany jsou velky cloud s covering firem, coz najde uziti casteji, nez se na prvni pohled zda.
GALLOWS a WEALD SECRETS sou vyborna situacni kouzla.
IRON FLESH, protoze bez nej to preci nejde ....
Feat je vyborna zalezitost, predevsim ve scenarich. Kazdy by mel hrat uz od zacatku scenare tak, aby si na ne zvykl,
Protoze PP voli cestu doladovani balance hry skrze scenare a turnajova pravidla radeji, nez errata stavajicich modelu.
Zruseni Charge, vypnuti power a special atacku, fakticky nemoznost vstup Sol a pechoty do jeji control zone, jen aby pristi tah
zmizela do bezpeci prez unseen path, je proste super.
Jedina stranka, kterou OWoK nepokryva, je boostovani DMG outputu vasich modelu, proto je typicke, ze hry s ni nejsou zrovna nejkratsi.
Take v pripade, ze mate v hlave charakterove omezeni, tak jeji list je povetsinou ten, ktery spolyka vsecheny ty skvele support modely
Gormana, Aianu s Holtem a Eyiris, ktere by ste nejradsi nacpali vsude.
Zevanna Agha je hodne krehka, a proto drtiva vetsina vasich chyb konci jejim odchodem ze stolu a prohrou. Ovsem kazda takovato prohra
je cennou zkusenosti pro zacatecnika, co si s casterem muze dovolit a ze by mel mit assasinaci poradne na pameti.
Navic, na rozdil od napriklad pVlada, je Zevanna hodne akcnim casterem, ktery stale presouva buffy a hodne dynamicky pouziva ruzne casti sveho
spelldecku a pri delsim zamysleni temer vzdy najdete nejakou cestu, jak se katastrofe vyhnout nebo ji alespon promenit jen v neprijemnou situaci.
To zacatecnikovi zase dava pomerne dobrou predstavu o tom, ceho vseho jsou schopni attrition casteri.

Kommander Sorscha (pSorscha)
pSorscha assasinace na XYZ ruznych zpusobu. Osobne mne prime verze komanderky Kratikoffove prijde nudna, spoustu zpusobu,
jak dat casterkill, ale nic jineho, obzvlaste potom to, ze je to warcaster ve starteru. Protoze zkuseny hrac si na ni
da pozor a sorscha ho bude zabijet tezko, kdezto zacatecnik obzvlaste pokud se potkaji dva startery ie nejakychh 5modelu,
tak sorscha proste prijde a rozporcuje druheho castera na kousky. Mozna ji krivdim a mel bych si ji zahrat vicekrat, ale
jeji volba zrovna pro starter mne prijde hodne nestastna.

Forward Kommander Sorscha (eSorscha)
Kralovna Winter Gardy, a vsichni vime jak dobry je kazdy dalsi buff,co muzeme na Deathstar pridat.
Na eSorsche jsou nejzajimavejsi jeji ability a to :
Elite Cadre pro WGI davajici combi arms, prehoz je urcite super a dava mnohem vic
spolehlivost k tomu, aby garda dokazala spolehlive rozstrilet to, co potrebuje, nebo aby mohla zustat tough
a stejne neco trefit. Desperate Pace davajici +2movement garde, coz znamena speed 7pod IF je opravdu hodne znat, jelikoz tim, ze
DeathStar obsahuje opravdu hodne modelu, tak se porebuje neustale pohybovat.
Warjack bond dvajici pasivni stationary tomu, co k nemu dojde, taky patri k tem lepsim kusum.
Ve spelldecku najdeme pro gardu zasadni Iron Flesh.
Dale potom Freezing Grip,ktery dava moznost za spoustu focusu udelat jednotku stationary, coz je nejspis to nejhorsi, co se jednotce muze stat.
CYCLONE potom zachovava alespon cast potencialni assasinace z prime verze.
Feat potom velmi pekne doplnuje armadu, jelikoz ikdyz je garda diky brokovnicim, raketam a combine atackum
schopna jackum ublizit, stejne je nevidi uplne rada a pokud se zadari dobre feat odpalit, tak by melo byt o problem mene. Navic
pride vhod pri potencionalni assasinaci.
Problem Sorschy je jeji focus 6,coz ji nuti hodne peclive vazit, jak ho bude utracet. Navic na plne vyuziti jejiho potencionalu
je tezke drzet se daleko od boje, protoze jeji spelly rozhodne nejsou dalekonosne a zabiji tim svuj potencional omezovani pohybu nepratelskeho castera (kuli caster killu.)
Obecne je povazovana za jednoho z jednodussich casteru na nauceni se, ale ja osobne mam velke problemy s tim, zahrat ji spravne.

Vladimir Tzepesci, The Dark Champion (eVlad, Vlad2)
eVlada synonymum pro spousty pechoty a jeden obrovsky masomlynek.
SnP se nam promenili na HAND OF FATE, coz je misto conrol buffu upkeep na jednotku.
MARTIAL PARAGON nabizi imunitu na free striky a adicionalni kostku na utok. Sympaticke je, ze se nejedna o boost, ale +kostku,
tudiz je mozne dostat se na 4d6+7MAT, prumerem 21. To by melo trefit temer vsechno. Velka skoda je, ze se jedna o upkeep spell a ten muze mit na sobe model jen jeden.
Ovsem pridava se TRANSFERENCE, ktera dava moznost modelum v controlu utracet focus na vladovi a nakupovat si
tim boosty na melee atk a dmg rolly, navic upkeep, coz de facto znamena 3/5 boostu kazde kolo (1 za transferenci, 1za upkeep HoF
a potencionalni dva na recast Hand of Fate na jinou jednotku) coz je opravdu na DMG outputu armady vyrazne znat.
Feat je ponekud poslabsi, jelikoz d3+3modelu neni moc a navic omezeni na ne characterove warriory je dost casta prekazka.
Zato epicka verze dostala par zajimavych vestavenych abilit. Defensive strike muze za extremnich situaci zachranit pred caster killem,
Blood Trials a Might of Kings, stejne jako def strike maji spolecny trigger, a to ohrozeni vaseho castera. Tudiz
je to takove stesti v nestesti, na druhou stranu se nestava tak casto, ze by Vlada umrel na jeden zatah, tudiz davaji sanci na nejakou zoufalou obranu,
ci oteviraji dvere k ne prilis perspektivni strategii hodne ofenzivni hry s warcasterem.
Problem eVlada je v tom, ze se hra pomerne rychle zvrhne v masakr a pokud hrac ho ovladajici nezna dostatecne dobre limity svych jednotek,
muze zjistit, ze i pres vsechny combatni buffy nemeni dostatecne efektivne, coz roztaci hodne rychle spiralu smrti.

 Protoze jsem nejvic moc teoretik tak muzu blabolit i tom, co jsem nehral ^^

Vladimir Tzepesci, The Great Prince of Umbrey (lVlad,Vlad3)
sick control spell, vyborny upkeep na jednotku, snad nejlepsi upkeep na jacka,
superhusty kombatni kouzlo. Je to cavalerie, feat, okolo ktereho se da postavit list.
Uz aby byl slozeny a nabarveny a mohl jsem si ho zahrat .)

Supreme Kommandat Irusk (eIrusk)*
Chudak, povyseni na supreme commandera a ani nedostal vetsi cepici, nespravedlnost...
Trosku zvlastni spelldeck, ktery je ale vyvazeny sick pasivnima abilitama.
Navic Mechianova varianta na tema kracejici pevnost man o waru a vajicek vypadala vylozene zabavne, skoda ze jsem
nevidel z te hry vic.

Kommander Orsus Zoktavia (eButcher)*
Focus d6+1, warcaster co musi stale byt nekde v combatu, staci se podivat na ty nazvy :
arcane dementia, homicidal maniac, feel the hate ...

Kommander (Strakhov)*
Vsichni rikaji, jak je strasne dobry v tom dopravovat modely do boje, coz jakoze asi vypada, ze je
pekny, ze se tam ti manowari se stealthem doplizi, ale nez tam budou, tak oponent skoruje uz treti control point. Nikde nic nezarucuje, ze to tam
vymlati, aniz by umreli. Ze jack zabije model tak se jinej jack hne je fajn, ale kdyz se to hrne dopredu vsechno stejne pomalu, tak necekam, ze bude tak snadny dostat
ten trigger overrunu, z reportu sem nabyl dojmu ze i podstatne rychlejsi armady jako treba circle musi planovat, jak ten overrun sepnout.
a elite cadre assault komandam je only for teh lulz .)
Nejspis to na stole nebude ani zdaleka takova tragedie jako na papire a ten model je pekny...

Koldun Kommander Aleksandra (Zerkova)*
Aleksandra, mit tak Arc Node nbo Channelera, to by hnedle byla jina story, takhle je to takovy prazvlastni ...
Ale co, Twister je fajn, s holkama o to vic ! Navic potencionalni clenstvi v klubu I have won with Zerkova je taky
prestizni zalezitost. Vypada to, ze mam kandidata na pristi prirustek ke Casterum.

(Karchev) the Terrible & (Harkevich), The Iron Wolf*
Kluci, co se radi kamaradi s plechem, a to ja moc nerad, takze moc nevim co o nich vic napsat.
U Karcheva mam trosku strach, jak ten list bude vypadat na normalni body (50). Prece jen si nejsem jisty, jestli tolik plechu komfortne uzivi.
Harkevich ma vyhodu, ze jeho plech alespon strili, 2*Konquest+Behemoth je sice pekna armada, ale bohuzel mimo moje financni moznosti .)
                                                     
A na zaver to nejdulezitejsi. Vsechna teorie je sice strasne pekna, ale na stole v praxi to vypada vetsinou uplne jinak.
Vetsinou zjistite, ze kdyz vam oponent vas nejvic dokonale promyslenej kombo list X zaseknne svym kombem Y nebo nedej Boze mu kombo nebude vubec vadit,
tak stejne budete rychle vymyslet, jak to uhasit. Nejvic dokonale vymyslenej list vas stejne nezachrani, pokud nebudete vedet, co mate delat a proc to delate.
Takze si vyberte Castera co se vam libi, placnete k nemu jednotky co se vam libi, bud nekde obslehnete list z nejakeho turnaje nebo se zeptejte a treba vam
nekdo poradi, abyste neporidili nejakou uplnou volovinu (a nebojte, ve Warmachine udelat neco uplne nefunkcniho je o hodne tezsi nez se zda).
A Hrajte ! A Hrajte ! A Hrajte ! a bavte se, protoze o tom to prece ve vysledku je.



Žádné komentáře:

Okomentovat